Kom til tops i Google
FĂĄ SEO optimeret din hjemmeside,
sĂĄ du bliver mere synlig og og kommer til tops i Google.
SEO bestĂĄr af flere discipliner og for at fĂĄ et godt resultat,
kræver det, at der sættes ind på flere fronter:
Søgeordsanalyse
De ord eller fraser, der beskriver dine produkter eller services
Når vi foretager søgninger i Google, kan vi skelne mellem forskellige slags søgninger:
Navigationssøgning
Det er søgninger foretager af folk som allerede kender dit brand og/eller dine produkter.
Informationssøgning
Det er søgninger, hvor vi søger viden eller svar på et spørgsmål. Det er også de søgninger, vi foretager for at undersøge et marked og inden vi fx foretager et køb.
Transaktionssøgninger
Det er søgninger som indikere at brugeren er klar til købe. Ord som fx pris, køb, tilbud indgå ofter i søgefrasen
Teknisk SEO
Teknisk SEO handler om at sørge for at det tekniske setup omkring din hjemmesider er i orden.
Tilgængelighed
Er siderne tilgængelige og ikke blokkeret af robot.txt?
Hvis google skal kunne finde og indeksere dine sider, er det nødvendigt, at der er links til siderne. Med andre ord:
Kan man klikke sig frem til alle dine sider pĂĄ hjemmesiden?
Duplicate content
Undgå duplicate content. Undersøg om der er flere domæner, sub-domæner, eller protokoller (http og https) som giver adgang til det samme indhold.
Mobilvenlig
Det er vist ikke længere nogen hemmelighed at Google favoriserer hjemmesider, som er mobiloptimeret.
Hastighed – load time
“Nobody likes a slow website”
Det er kendsgerningen – også Google rankerer et website pga speed, så sørg for at optimere mht. hastighed.
Du kan teste dit websites hastighed her:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Meta tags
META-descriptions giver en beskrivelse af dit indhold, som kan være med til at øge klikraten. En højere klikrate kan indirekte forbedre dine rankings.
Indholdsoptimering
Når du ved hvilke søgeord, du gerne vil rangere højt på, er næste opgave at optimere selve indholdet på hjemmesiden.
Det vil sige at skabe indhold, der inkludere dine søgeord – og som besvarer de spørgsmål, som du forestiller dig, at de besøgende søger svar på.
Det handler også om at tagge indholdet, så Google kan læse, hvad der er vigtigt.
Husk – skriv til dine kunder og undgå at overbruge dine keyword. Alt handler om balance – også her.
Linkbuilding
Få gode link til dit website. Sørg for at andre omtaler og linker til dit indhold.
Links kan opfattes som en stemme i søgemaskinerne – jo flere du har, jo lettere er det at rankere højt på et søgeord
Sociale medier
Brug af sociale medier kan være med til at forbedre din SEO.
Søgemaskinerne ser blandt andet på, hvor mange, der har set dit indhold og omtale – og måske linket til dig, liket og delt indholdet. Derfor er sociale medier en medspiller, når vi tales om SEO optimering hele vejen rundt.
Brugerengagement
PĂĄ det seneste er Google ogsĂĄ begyndt at rankere i forhold til engagement.
Hvor ofte besøger brugerne din hjemmeside? Hvor længe bliver de på siden?
Jo længere tid besøgende er på din hjemmeside tolket Google som relevans og belønner med en bedre rankering.
Derfor – sørg for at skabe indhold, som har værdi for dine besøgende, så de har lyst til at blive lidt længere…
Brug Google Analytics til at få værdifuld information om dine besøgende. Hvor kommer de fra? Hvor længe er de på hjemmesiden? Hvor høj er afvisningsprocenter?
https://analytics.google.com/
EffektmĂĄling
Som med enhver anden markedsføringsaktivitet, er det en god ide at måle effekten af din indsats.
Der er tre oplagte niveauer, som det er værd at måle på:
– synlighed
– trafik
– handlinger
SEO optimering – hele vejen rundt
Du fĂĄr en dedikeret digital partner
Jeg brænder for udvikling – af gode ideer, mennesker, muligheder, potentialer – og forretning.